UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
(art.5, art 10, art. 13, art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej,
oraz art. 29 ustawy o ochronie danych osobowych)
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana:
- na pisemny wniosek
- ustnie, w przypadku, gdy brak jest pisemnego wniosku (poza wyjątkami opisanymi poniżej).
1. Każdemu przysługuje, z zastrzeżeniem art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej, prawo dostepu do informacji publicznej.
2.Wymagane dokumenty:
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
a) nie wymaga uzasadnienia, chyba, że chodzi o udostępnienie informacji przetworzonej.
Informacja przetworzona- należy podać we wniosku zakres, w jakim uzyskanie informacji
przetworzonej jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
b) dokument w dowolnej formie (np. list skierowany do administratora danych) nie ma
konieczności stosowania specjalnego formularza. Nie oznacza to jednak, że w przypadku
żądania od administratora udostępnienia danych z powołaniem na cel inny niż włączenie do
zbioru, nie zachodzi konieczność złożenia pisemnego wniosku. Wystarczy, aby wniosek
o udostępnienie danych osobowych, składany do administratora, spełniał wymienione
wymagania, określone w art. 23 ust 3 ustawy o ochronie danych osobowych.
3. Udostepnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnej
z wnioskiem, chyba, że środki techniczne, którymi dysponuje Zakład nie umożliwiają
udostępnienia informacji w sposób i w formie okreslonej we wniosku.
4. W obu przypadkach, informacja publiczna, jeżeli to możliwe, zostanie udzielona niezwłocznie,
dotyczy to np. udzielania informacji, która nie jest informacją przetworzoną.
5. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż
w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
6. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie określonym wyżej, Zakład
powiadamia o tym terminie i o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostepni
informację, nie dłuższym jednak niz 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
7. Jeżeli, w wyniku udostępniania informacji publicznej na wniosek, Zakład ma ponieść dodatkowe
koszty związane ze wskazanym sposobem udostępniania lub koniecznością przekształcania
informacji w formę wskazaną we wniosku, Zakład może pobrac od wnioskodawcy opłatę
w wysokości odpowiadającej tym kosztom. W takim przypadku, Zakład w ciągu 14 dni
zawiadamia wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji następuje zgodnie
z wnioskiem po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy chyba, ze wnioskodawca
dokona w tym czasie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji
albo wycofa wniosek.
8. Wniosków anonimowych Zakład nie rozpatruje.
9. Wniosek można przesłać na adres:
Szpital Chorób Płuc w Orzeszu,
ul. Gliwicka 20 Orzesze 43-180, lub
na adres e-mail: sekretariat@szpitalorzesze.pl, a także
złożyć w siedzibie jednostki w sekretariacie Szpitala na dziennik.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:
Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:
Załącznik | Data pliku | Rozmiar pliku |
---|---|---|
wniosek_1519.pdf | 2021-03-10 14:25:06 | 287.77 KB |
Wersja | Data | Zmodyfikowane przez |
---|---|---|
Wersja 1 | 2021-03-10 14:17:14 | Administrator Biuletynu |
Wersja 2 aktualna | 2021-03-10 14:24:27 | Administrator Biuletynu |